Kirjoittaja Aihe: Puheenjohtajaehdokkaiden esittelyketju  (Luettu 13 kertaa)

Anita Saarinen

• Admin
  • Aloittelija
  • Muutospuolueen puheenjohtaja
Puheenjohtajaehdokkaiden esittelyketju
« : Lokakuu 11, 2017, 03:24:27 ip »
Tulevassa syyskokouksessamme (päivämäärää ei ole vielä lyöty lukkoon) valitaan puheenjohtaja seuraavalle kaksivuotiskaudelle.

Mikäli olet halukas tulemaan mukaan aktiivityöskentelyyn, tässä ketjussa voit esitellä itsesi ja samalla kertoa mitä kaikkea sinulla olisi annettavana puolueen puheenjohtajana ja mikä on ajatuksesi puolueen kehittämisen suunnasta.

Muistathan myös ne yleiset "vaatimukset" puheenjohtajalle (samat kuin hallituksen jäsenen vaatimukset):
"Hallituksen jäseneksi voidaan valita puolueen henkilöjäsen,
1. joka on pitkäjänteisellä käytännön toiminnallaan osoittanut olevansa sopiva, pätevä ja kyvykäs osallistumaan vaativaan hallitustyöskentelyyn,
2. joka on pitkäjänteisellä käytännön toiminnallaan osoittanut hyväksyvänsä ja arvostavansa puolueen tavoitteita ja sitoutunut noudattamaan sen toiminnan perustana olevia perusarvoja.
Pitkäjänteiseksi käytännön toiminnaksi katsotaan vähintään yhden (1) vuoden aktiivinen ja moitteeton toiminta puolueessa.
Puolueen puheenjohtaja tai hallituksen jäsen ei saa kuulua toisen puolueen hallitukseen tai toimia toisen puolueen puheenjohtajana."

Nyt esittelyjä kehiin ja mukaan vaikuttamaan!

Anita Saarinen

• Admin
  • Aloittelija
  • Muutospuolueen puheenjohtaja
Vs: Puheenjohtajaehdokkaiden esittelyketju
« Vastaus #1 : Lokakuu 11, 2017, 03:42:10 ip »
Samalla aloitan esittelyt omalla puheenvuorollani.

Olen valmis jatkamaan Muutospuolueen puheenjohtajana, mikäli kokous näin päättää.

Olen 47-vuotias, politiikan monissa syövereissä mankeloitu nainen. Perheeseeni kuuluu aviomies, kolme lasta, yksi lapsenlapsi ja kaksi koiraa.
Olen ollut monessa mukana niin ammatillisesti kuin myös harrastusten muodossa. Työtä olen tehnyt mm. hevosten parissa, urheilun parissa, keittiöhommissa ja elintarviketyössä. Olen toiminut myös piirin toiminnanjohtajana lapsi- ja nuorisopoliittisessa yhteisössä nimeltä Vesaiset.
Harrastuksiin on kuulunut monipuolisesti vaikka mitä - myös vähemmän naisellisia juttuja kuten biljardi, darts ja autot. :D

Politiikassa olen ollut tavalla tai toisella mukana jo lapsuudessani; isän tyttönä olen hänen seurassaan nähnyt ja kuullut yhtä jos toistakin... Yhden opin isäni ainakin sai taottua päähäni: älä koskaan liity Kokoomukseen! ;)
Toimin viime valtuuskauden ajan kunnanvaltuutettuna Padasjoella, ja siinä samalla monessa muussakin luottamustoimessa niin omassa kunnassani kuin myös maakunnallisesti. Tulipa tuota oltua mukana parlamentaarisessa työryhmässäkin. Kuulun myös edelleenkin kuntademokratiaverkostoon.

Muutoksen osalta: liityin Muutokseen vuonna 2013 ja perustin silloin myös Muutoksen valtuustoryhmän Padasjoen kunnanvaltuustoon. Tämän vuoden vaaleissa en uudelleen valtuustoon noussut - prosentuaalinen äänimäärä oli kyllä hyvä, mutta koska olin ehdolla yksin ja valitsijamiesryhmän avulla, eivät äänet riittäneet läpimenoon. Toisaalta tauko valtuustotyöskentelystä tekee ihan hyvää, silloin voi keskittyä mm. Muutospuolueen rakentamiseen.

Muutoksen hallitukseen tulin valituksi vuoden 2014 syyskokouksessa, vuonna 2015 minut valittiin puoluesihteeriksi ja viime vuonna eli 2016 puheenjohtajaksi.
Menneet 1,5 vuotta ovat olleet poliittisesti haastavat oikeastaan koko poliittisella rintamalla Suomessa. Muutos ei ole puolueena saanut kerättyä tarvittavaa kannattajakorttimäärää (5000 kpl) jotta olisimme nousseet takaisin puoluerekisteriin. Tämän asian kanssa tulee siis seuraavan vuoden aikana todella petrata, jotta saavutamme tuon rp -statuksen päämäärän!
Tämänhetkisestä linjastamme (riittävän maltillinen mutta silti asioihin ripeästi tarttuva ja kantaaottava) olen saanut kiitosta, joten sillä linjalla jatketaan mikäli minut valitaan uudelleen puheenjohtajan pestiin.
Tulen myös jatkamaan eri puolella Suomea kiertämistä, keskittyen tapahtumiin sekä paikallisten jäsentemme järjestämiin Muutos -infotilaisuuksiin. Mennyt kesä oli osittain turhankin hiljainen tämän asian suhteen, joten tulevana vuonna tehdään yhteistyötä ja buukataan niitä tilaisuuksia eri puolille Suomea!
En pelkää tarttua härkää sarvista, enkä jää (ainakaan kovin usein) sanattomaksi. Osaan myös mediakäyttäytymisen, joten turhia lipsauksia tuskin tulee mikäli Muutoksen puheenjohtajana edelleen toimin.

Tässäpä muutamia palasia. Kyselkää lisää jos jokin asia askarruttaa.
Nyt jos koskaan on aika laittaa Muutospuolue nousukiitoon ja sitä kautta vaikuttaa Suomen ja suomalaisten hyvinvointiin ja yleensä olemassaoloon!